|Zapomniane| | |Na chodzie| | |Zloty| | |Repliki | | |Ukraińskie bryki | | |Moja Wawka| | |Moje autka|

 


 

 

Warszawka by Krzycho

>> moja Warszawka

>> moje Maluchy

>> moja Syrenka

>> mój Trabant

>> moja Dacia

>> moja Łada

>> mój 125 MILICJA

>> mój Vw Golf II

>> moje Cinquecent-a

>> projekt T3 Custom

>> moje inne autka

>> strona główna

 
>> ocalić od zapomnienia
>> maszyny "na chodzie"
>> zabytki na zlotach
>> auta epoki PRL-u
>> repliki aut zabytkowych
>> ukraińskie bryki
 

________________







Słów kilka o "maluchu"

PF 126p "Bombel"
Polski Fiat 126p BOMBEL powstał w roku 1974. Od podstawowej wersji różnił się tylną częścią nadwozia. Tylną część dachu odcięto, a w to miejsce wstawiono bąbelkowatą nadbudówkę z laminatu . Drugi schowek był za siedzeniami . W sumie cała przestrzeń bagażowa miała ok. 1 m3. Wykonano również wersję tego pojazdu z dodatkowymi oknami bocznymi

PF 126p Kombi
Model Kombi został opracowany w roku 1975. Od podstawowej wersji różnił się tylną częścią nadwozia. Powiększono rozstaw osi o 10 cm i zwis tylny o 7 cm, czyli model ten był dłuższy o 17 cm. W ścianie nadwozia znalazły się trzecie, wysoko otwierane drzwi. Silnik został przystosowany do pracy w pozio- mie przez co uzyskano płaską podłogę. Zmieniono dmuchawę chłodzącą silnik. W efekcie tych zmian uzyskano przestrzeń ładunkową o objętości 1 m3, licząc od podłogi do dachu.

PF 126p "Ryjek"
Nad tym modelem przystąpiono do prac w 1977 roku. PF 126pNP ("Ryjek") miał silnik z przodu, napęd przedni, zawieszenie przednie na McPhersonach, hamulce tarczowe i był dłuższy od seryjnego modelu o 19 cm. Zastosowano w nim silnik 650 cm3.

PF 126p Cabrio
Najmłodszy prototyp, który bardzo szybko przeszedł do historii z powodu wprowadzenia w Unii Europejskiej ostrych norm dot. hałasu , których "Maluch" nie mógł spełnić. Nie mniej jednak samochodzik mógł się podobać, szczególnie młodzieży

PF 126p Diesel
Na początku lat 80-tych, w epoce kartek na paliwo zrodziła się idea zastosowania w PF 126p silnika Diesla.W grę wchodziły dwa modele silników przemysłowych japońskiej f-my Kubota; trzy- i czterocylindrowy. Wybrano większy o poj. 800 cm3. Samochód z tym silnikiem był dynamiczniejszy, bardziej komfortowy (mniejsze drgania silnika). Mimo zaawansowania prac nie doszło do seryjnej produkcji z powodu gwałtownej zwyżki kursu jena, przedsięwzięcie straciło ekonomiczny sens. Ale czy nie warto było zaryzykować..

126p seryjny

126p "Bombel"

126p Kombi

126p "Ryjek"

126p Cabrio

126 Bis

126 Diesel

> teraźniejsze Fiaty 126 :

Galeria_126
Galeria_126
Galeria_126
Galeria_126
Galeria_126
Galeria_126
Galeria_126
Galeria_126
 









projekt i wykonanie : Krzycho P. Design

/ Copyright © 2009 - KRZYCHO P. DESIGN / tel. 888920739 e-mail: krzychofifi@wp.pl /